A transzferárazás veszélyei és lehetőségei

Mit veszíthetnek a vállalkozások, ha nem rendelkeznek kellő információval a transzferárazás területéről? A transzferárazási kötelezettség felmérése az első lépés, amit minden lehetséges érintettnek szükséges felmérnie. A transzferárazásról szóló cikksorozatunk első részében az aktualitásokról írtam az Adó Online oldalán, és a hiányzó nyilvántartások következményeként fellépő ügyletenkénti kétmillió forintos mulasztási bírságról mutattunk be példákat. Vajon milyen buktatókra kell figyelnünk, hogy a bírságokat és a további lehetséges következményeket is el tudjuk kerülni?
Ebben a részben körbejárjuk a következő témákat:
- Hány évre visszamenőleg kell rendelkeznünk transzferár nyilvántartásokkal?
- Miért kulcsfontosságú, hogy minden kapcsolt vállalkozási ügyletet felmérjünk?
- Miért jelenthetnek gondot az ingyenes termékátadások, ellenérték nélkül nyújtott szolgáltatások?
- Miért fontos áttekintően látni, hogy melyik ügylet mely időszakban valósult meg, és milyen értékben?
- Kinek a feladata és a felelőssége a transzferár dokumentációk elkészítése és rendelkezésére állásának biztosítása?
Ezekre a kérdésekre adok választ az Adó Online oldalán minden csütörtökön megjelenő nyolc részes transzferárazási cikksorozatom második részében.
Olvassa el a cikket ide kattintva!
Kérdése merült fel? Ajánlatot szeretne kérni? Kattintson ide!
Kép: Image courtesy of hywards at FreeDigitalPhotos.net
Új hozzászólás beküldése