A transzferárazás veszélyei és lehetőségei

Transzferárazás veszélyei és lehetőségei

Mit veszíthetnek a vállalkozások, ha nem rendelkeznek kellő információval a transzferárazás területéről? A transzferárazási kötelezettség felmérése az első lépés, amit minden lehetséges érintettnek szükséges felmérnie. A transzferárazásról szóló cikksorozatunk első részében az aktualitásokról írtam az Adó Online oldalán, és a hiányzó nyilvántartások következményeként fellépő ügyletenkénti kétmillió forintos mulasztási bírságról mutattunk be példákat. Vajon milyen buktatókra kell figyelnünk, hogy a bírságokat és a további lehetséges következményeket is el tudjuk kerülni?

Ebben a részben körbejárjuk a következő témákat:

  • Hány évre visszamenőleg kell rendelkeznünk transzferár nyilvántartásokkal?
  • Miért kulcsfontosságú, hogy minden kapcsolt vállalkozási ügyletet felmérjünk?
  • Miért jelenthetnek gondot az ingyenes termékátadások, ellenérték nélkül nyújtott szolgáltatások?
  • Miért fontos áttekintően látni, hogy melyik ügylet mely időszakban valósult meg, és milyen értékben?
  • Kinek a feladata és a felelőssége a transzferár dokumentációk elkészítése és rendelkezésére állásának biztosítása?

Ezekre a kérdésekre adok választ az Adó Online oldalán minden csütörtökön megjelenő nyolc részes transzferárazási cikksorozatom második részében.

Olvassa el a cikket ide kattintva!

Kérdése merült fel? Ajánlatot szeretne kérni? Kattintson ide!

Kép: Image courtesy of hywards at FreeDigitalPhotos.net

Tax Revolutions Konferencia

Új hozzászólás beküldése

A mező tartalma nem nyilvános.
  • A webcímek és email címek automatikusan kattintható hivatkozásokká alakulnak.
  • Engedélyezett HTML jelölők: <a> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.

További információ a formázási lehetőségekről