Transzferár: a hiánytalan ügyletlista titkai!
Előző blogbejegyzésemben szó volt arról, hogy akár egyetlen hiányzó transzferár dokumentáció is 2 millió Ft-os bírsággal járhat.
A transzferár nyilvántartást tehát ügyletenként kell elkészíteni.
Ha hiánytalan ügyletlistát szeretnénk a kezünkben tartani, nagyon fontos, hogy az alábbilépéseken végigmenjünk.
Ugye, nem szeretnénk, ha nagy erőt és energiát fordítva az előkészületi munkálatokra, végül mégis az lenne az eredmény, hogy egy-egy ügylet, esemény kimaradt?
Foglaljuk össze tehát a legfontosabb lépéseket!
1. Állapítsuk meg, hogy transzferár nyilvántartás készítésére kötelezett-e a vállalkozásunk.
2. Térképezzük fel teljes körűen a kapcsolt vállalkozásainkat.
3. Készítsük el a cégtérképet.
4. Kérjük be a megfelelő nyilatkozatokat a kapcsoltság megállapításához.
5. Állítsuk össze a szükséges anyagok listáját.
6. Mérjük fel az összes ügyletet.
7. Foglaljuk táblázatba az eredményeket.
8. Tájékoztassuk a vezetőséget, tulajdonosokat a munkánkról.
9. Legyünk figyelemmel a határidőkre.
10. Különítsük el a megfelelő erőforrásokat a munkálatokra.
11. Ha tanácsadóval dolgozunk együtt, kérjünk tájékoztatást a munkatervről.
12. Igyekezzünk begyűjteni a megfelelő garanciákat és biztosítékokat a bírság ellen.
Kérdése van, hogyan induljon el a transzferárazási feladatainak megoldásával?
Kérje Díjmentes konzultációnkat!
Új hozzászólás beküldése