Szokásos piaci haszon megállapítása

Hogyan állapítsuk meg a szokásos piaci hasznot?
Az egyik leggyakoribb problémát az okozza a transzferárazás területén, hogyan kerüljön alátámasztásra a kapcsolt vállalkozások közötti haszon..
Mit jelent a szokásos piaci haszon?
Erre a kérdésre a Szokásos piaci árazás 3. alapelve ad útmutatást, melyet minden kapcsolt vállalkozásnak figyelembe kell vennie:
A szokásos haszon az a haszon, amelyet összehasonlítható tevékenységet végző független felek összehasonlítható körülmények között elérnek.
Mire kell tehát figyelnünk, amikor a szokásos piaci hasznot keressük?
1. Lépés:
Olyan vállalkozásokat találjunk, amelyek a vizsgált cégünkhöz nagyon hasonló vagy ugyanolyan tevékenységet végeznek.
Példa: ugyanaz a főtevékenységük, összehasonlítható a termék skálájuk, stb.
2. Lépés:
Ezeknek a vállalkozásoknak a vizsgált cégtől függetlennek kell lenniük, azaz nem lehetnek kapcsolt vállalkozási viszonyban vele.
Példa: ilyen lehet például a vizsgált cég független partnere (beszállítója vagy vevője), illetve a konkurens vállalatai
3. Lépés:
Meg kell vizsgálni, hogy az eddigi lépéseknek megfelelő vállalkozások az adott ügyletet tekintve összehasonlítható körülmények között tevékenykednek-e.
Példa: ugyanazon vagy hasonló piacokon működnek mind célcsoport, mind földrajzi elhelyezkedés tekintetében, a felek által vállalt feladatok és kockázatok nem különböznek jelentősen, stb.
A transzferár dokumentáció hiánya ügyletenként akár 2 millió Ft-os bírsággal is járhat! Készüljön fel velünk, hogy ez a veszély az Ön vállalkozását ne érintse!
Amennyiben a transzferár dokumentáció szabályozásával, transzferár nyilvántartás készítésével kapcsolatban kérdése merül fel, illetve segítségre van szüksége, írjon nekünk!
Új hozzászólás beküldése