Szokásos piaci ár meghatározása - Módszerek 2.rész

Viszonteladási árak módszere

Blogsorozatunk 2. részében a Viszonteladási árak módszerével ismerkedünk meg. Mi a lényege, mikor alkalmazható és mire kell odafigyelnünk a használata során?

A viszonteladási árak módszere akkor alkalmazható, ha a kapcsolt vállalkozástól beszerzett terméket, szolgáltatást a vállalkozás független fél felé továbbértékesíti.

Kapcsolt vállalkozás → A „mi Cégünk” → Független vállalkozás

A viszonteladási ár az az ár, amelyen a „mi Cégünk” továbbértékesíti a terméket, szolgáltatást a független vállalkozás felé. Ezt az árat csökkenteni kell a viszonteladói árréssel (mely fedezi a viszonteladó felmerült költségeit és hasznát), így kapjuk meg a kapcsolt vállalkozások közötti szokásos piaci árat. Az összehasonlítás elsősorban a vállalkozások által végzett funkciókon alapul.

Tippek a módszerhez:

1. Ha a független és ellenőrzött ügyletek a termék kivételével minden egyéb tulajdonság terén összehasonlíthatóak, akkor a viszonteladási árak módszere megbízhatóbb lehet, mint az összehasonlító árak módszere.

2. A független vállalkozások által realizált viszonteladási árrés is szolgálhat útmutatóként.

3. A viszonteladói árrés pontosabb lehet, ha a vásárlást rövid időn belül követi a továbbértékesítés.

Ön alkalmazta már ezt a módszert? Ossza meg velünk tapasztalatait!

 

Új hozzászólás beküldése

A mező tartalma nem nyilvános.
  • A webcímek és email címek automatikusan kattintható hivatkozásokká alakulnak.
  • Engedélyezett HTML jelölők: <a> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.

További információ a formázási lehetőségekről