Szokásos piaci ár meghatározása - Módszerek 2.rész
Blogsorozatunk 2. részében a Viszonteladási árak módszerével ismerkedünk meg. Mi a lényege, mikor alkalmazható és mire kell odafigyelnünk a használata során?
A viszonteladási árak módszere akkor alkalmazható, ha a kapcsolt vállalkozástól beszerzett terméket, szolgáltatást a vállalkozás független fél felé továbbértékesíti.
Kapcsolt vállalkozás → A „mi Cégünk” → Független vállalkozás
A viszonteladási ár az az ár, amelyen a „mi Cégünk” továbbértékesíti a terméket, szolgáltatást a független vállalkozás felé. Ezt az árat csökkenteni kell a viszonteladói árréssel (mely fedezi a viszonteladó felmerült költségeit és hasznát), így kapjuk meg a kapcsolt vállalkozások közötti szokásos piaci árat. Az összehasonlítás elsősorban a vállalkozások által végzett funkciókon alapul.
Tippek a módszerhez:
1. Ha a független és ellenőrzött ügyletek a termék kivételével minden egyéb tulajdonság terén összehasonlíthatóak, akkor a viszonteladási árak módszere megbízhatóbb lehet, mint az összehasonlító árak módszere.
2. A független vállalkozások által realizált viszonteladási árrés is szolgálhat útmutatóként.
3. A viszonteladói árrés pontosabb lehet, ha a vásárlást rövid időn belül követi a továbbértékesítés.
Ön alkalmazta már ezt a módszert? Ossza meg velünk tapasztalatait!
Új hozzászólás beküldése